sobota, 14 listopada 2015

Które wybrać biuro?

Niektórzy z Was po raz pierwszy chcą skorzystać z programu Work and Travel i zastanawiają się jakie biuro wybrać.
Jeszcze pół roku temu bym Wam napisała, że to, które ma najlepsze oferty. Jednak jak widać po ostatnich dwóch (klik i klik ) wpisach na ofertach nie zawsze można polegać, bo mogą się zmienić. 
  • Opinie znajomych/na internecie
Warto popytać znajomych, a jak żaden z nich nie korzystał z tego programu sprawdzić opinie każdego z biur w internecie.  
Forum o usa 
Grupa na fb o programie work and travel
Druga grupa o programie work and travel
Pamiętajcie jednak, że na jednej/dwóch opiniach nie ma co bazować. Niestety coraz więcej firm same sobie piszą pozytywne komentarze lub zatrudniają do tego ludzi.

  • Cena
Tutaj znajdziecie tabelkę z kosztami. Pamiętajcie jednak, ze dolar poszedł w górę, tabelka jest stworzona biorąc pod uwagę kurs dolara 3,7 zł, obecnie 1 dolar kosztuje 3,95zł i ciągle rośnie.


  • warunki każdego z biur
Niektóre sobie liczą dodatkowe opłaty za niekupienie za ich pośrednictwem biletu lotniczego. Jedne mają w cenie ubezpieczenie, inne nie.  Dlatego trzeba zwrócić na to uwagę.

  • Oferta
Ale to już po tym jak sprawdzicie opinie innych uczestników. Najbardziej opłacalne są stanowiska z napiwkami, jednak aby się dostać na to stanowisko nierzadko trzeba mieć już doświadczenie i dobry angielski. Może warto pomyśleć o dodatkowej pracy w weekendy lub powtórzeniem sobie j.angielskiego- rozmowę kwalifikacyjną macie z pracodawca po angielsku więc to on oceni jego znajomość.  Praca z napiwkami to zazwyczaj server assistant, barrista, bellman.  (o stanowiskach poczytacie tutaj i tutaj)  Jest ona zazwyczaj bardziej stresująca i męcząca, ale to też w dużej mierze zależy od ludzi z którymi będziecie pracować. Post o tym jak wybrać pracodawce znajdziecie tutaj

  • Kontakt z biurem
Czy odbierają telefony, jak szybko odpisują na maile. Wbrew pozorom to bardzo ważne, jak będziecie mieć jakieś kłopoty powinniście mieć pewność, ze kontakt z biurem nie będzie utrudniony. Pamiętajcie też, że płacicie za usługę, dlatego z każdym pytaniem możecie śmiało dzwonić i pytać.

Nie patrzcie na to, w jakim mieście biuro się znajduje bo zazwyczaj wszystkie formalności da się załatwić za pomocą maila czy poczty. 

Są jeszcze jakieś punkty o których zapomniałam? Na co Wy zwracaliście uwagę?






3 komentarze:

  1. Świetny blog, przydatne porady i wspaniała autorka! Dziękuję Ci bardzo za nieocenioną pomoc przed wyjazdem do USA :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że takie coś istnieje. Świetny pomysł, może kiedyś się odważę :) oby!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, dziś przez przypadek tutaj trafiłam i przyznaję, że to super sprawa, że podjęłaś się stworzenia tego bloga. Też byłam w Yellowstone w 2014 (Old Faithful), i widzę jak potrzebny jest taki blog, szczególnie po tym jak sama szukałam informacji przed wyjazdem i sądząc po tym, ile osób po powrocie dopytywało mnie o szczegóły. Dobrze mieć to wszystko w jednym miejscu, aktualne i z pierwszej ręki. Zabieram się do czytania :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...