czwartek, 12 marca 2015

Zwrot podatku

O zwrot podatku można się ubiegać po zakończeniu roku rozliczeniowego.   Do końca stycznia pracodawcy mają obowiązek rozesłać pracownikom dokument W2, będący podstawą ubiegania się o zwrot podatku. W styczniu też, IRS publikuje zaktualizowane formularze i tabele podatkowe.    Ciężko jest w Internecie znaleźć opinie o jakimkolwiek pośredniku pomagającym w zwrocie podatku z USA, dlatego postanowiłam napisać na ten temat post a przy okazji wynegocjowałam zniżkę dla moich czytelników. U mnie poszukiwanie odpowiedniej Firmy trwało 3 miesiące (pośrednika wybrałam dopiero w styczniu)! Ciężko było znaleźć  przystępną ofertę, ponieważ gdy przy moim zwrocie, który będzie wynosił 209$ pośrednik liczył sobie 70$ to się wszystkiego odechciewało i przeciągałam decyzje w nieskończoność! Na szczęście moje czekanie się opłaciło i zamiast 70$ zapłaciłam SPORO mniej. Firmą, która rozlicza mój podatek jest  firma Tax Advisor.

Ja szukając pośredników natrafiłam na takie oferty: 70$, 199 zł, 242 zł, 274 zł, 352 zł a wpisywałam różne hasła w google począwszy od ‘zwrot podatku usa’ aż po ‘oddajcie mi moje dolarki’. Dodam, że wpadłam nawet na pomysł rozliczenia się samej jednak mimo tego, że z matematyki jestem dobra, prawo finansowe mam zdane, prawo podatkowe również , uznałam że za dużo z tym zachodu i wolę powierzyć to doświadczonej firmie, która przeprowadzi całą procedurę.




Trzeba również pamiętać, że bez względu na to jaka kwota  nam będzie przysługiwać za zwrot podatku, rozliczenie z urzędem skarbowym jest naszym obowiązkiem i musimy tego dokonać w ciągu 3 lat po zakończeniu danego roku podatkowego – jeżeli oczywiście zwrot nam przysługuje.

Firma z usług której korzystam posiadając wieloletnie doświadczenie oferuje jedne z najtańszych cen na rynku. Ale nie tylko o cenę chodzi. Cała procedura sprowadza się dla nas tylko do 3 kroków:

        1. Wypełnienia formularza zgłoszeniowego       
        2. Skompletowania odpowiednich dokumentów    
  3. Przesłania ich pocztą lub skanem (jeśli są dobrej jakości)

Możemy też wskazać  czy chcemy aby nasz zwrot został przelany na konto w USA (chociaż nie we wszystkich stanach taka możliwość istnieje) czy też w formie czeku wystawionego przez urząd podatkowy na nasze imię, nazwisko i wysłany na wskazany przez nas adres zameldowania.

Do rozliczenia potrzebować będziemy:
      1. W2 lub ostatni paylisp od pracodawcy
      2. Kopia wizy oraz DS2019
      3. Kopia paszportu – strona ze zdjęciem
      4. Kopia podpisanej karty Social Security Card


Każdy czytelnik, który zdecyduje się na skorzystanie z usług Firmy Tax Advisor otrzyma zniżkę w wysokości 10%  na rozliczenie podatkowe. Wypełniając formularz zgłoszeniowy wpiszecie kod rabatowy: Angelika









Ps. SSC przyjdzie do Was prawdopodobnie pocztą około 2/3 tygodnie po jej założeniu nie zgubcie tego bo to bardzo ważny dokument, ja zgubiłam. Mimo to firma przyjęła mój formularz  i zajęła się całą procedurą, ale czy zwrot dostanę-okaże się. W tym roku jak tylko ją otrzymam zrobię jej zdjęcie, zawsze to coś w przypadku ponownego zgubienia :D 


12 komentarzy:

  1. fajny blog, pisz czesciej zawsze mozna sie czegos ciekawego diwedziec ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za pomoc! Czeka mnie niedługo pierwsze odzyskanie podatku po pracy w USA :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zwrot zależy od miejsca pracy? Nie przysluguje każdemu? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przysługuje każdemu, jednak wysokość podatku stanowego zależy od tego w jakim stanie się pracowało. ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Cześć;) Mam nadal otwarte konto w USA. Słyszałam, że jeśli firma przeleje mi pienądze na to konto to cala procedura trwa szybciej niż wystawienie czeku z urzędu podatkowego na imie i nazwisko. Możesz coś poradzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak jak mówisz. Ja też zostawiłam otwarte konto w banku, ponieważ procedura ma trwać krócej. W zeszłym roku czek dostałam w maju, w tym roku sprawdzę jak to jest z przelewem na konto i na pewno dam znać :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Czyli pracując w Yellowstone dostałaś bez problemu zwrot? Oni tz pobierają jakaś opłatę medyczna tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Dostałam zwrot podatku federalnego bo stanowego Yellowstone nie pobiera [stan WY]
      Zwrotu opłaty medycznej nie dostaniesz, ale tak- pobierają ją.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Mam pytanie odnośnie podatków. :D Czy zarobione pieniądze na WAT liczą się podobnie jakbym zarobiła je w Polsce? Chodzi o to, że mojej rodzinie przysługuje zniżka podatkowa w ogólnym rozliczeniu pod warunkiem, że pracując nie przekroczę kwoty wolnej od podatku. Mam nadzieję, że mniej więcej moje pytanie jest zrozumiałe, z góry dziękuję za odp. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu są różne opinie;) Niektórzy twierdzą że musimy się rozliczać z podatku- wtedy zniżka podatkowa w ogólnym rozliczeniu nie będzie CI przysługiwać.
      A inni twierdzą że nie musimy się rozliczać bo to wyjazd studentki - i wtedy zniżka będzie przysługiwać ;)
      pozdrawiam!

      Usuń
  7. Dziękuję za polecenie firmy. Samodzielnie nie miałem pojęcia jak uwzględnić to w swoim program pit 2016, z którego korzystam i zwlekałem w tym roku prawie do ostatniej chwili z rozliczeniem podatkowym z Urzędem Skarbowym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słuchajcie, czy ktoś z was orientuje się może komu najlepiej jest zlecić księgowość w Krakowie? Prowadzę niewialką firmę, ale rozliczeń przybywa i sam nie daję rady. Jeśli możecie mi polecić jakieś sprawdzone biuro rachunkowe, będę wam bardzo wdzięczny za pomoc

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...