poniedziałek, 23 lutego 2015

rozmowa o wizę w konsulacie

Następny etap to rozmowa o wizę.
 Odbywa się zazwyczaj około miesiąc przed datą rozpoczęcia pracy. Odbywa się w Krakowie lub Warszawy zależy od preferencji ;) Najczęściej w Krakowie jest mniejsza kolejka, więc jest szybszy termin rozmowy. 
Przed konsulatem znajduję się zazwyczaj już grupka osób, zaleca się przyjście 15 min przed planowaną rozmową, która i tak zazwyczaj się opóźnia.Do Konsulatu wchodzi się całą grupą. Na wejściu przechodzimy przez bramki jak na lotnisku :) ochrona sprawdza czy nie posiadamy niebezpiecznych przedmiotów.

Wchodząc do konsulatu nie możemy mieć ze sobą: telefonu komórkowego, laptopa, odtwarzacz MP3, pendrive, aparatu fotograficznego, nóża, broni palnej i inne tym podobne narzędzia i urządzenia elektroniczne. 

Po przejściu przez bramki kierujemy się do pokoju gdzie pobierane są nasze odciski palców i dokumenty oraz dostajemy numerek, który określa kolejność rozmowy z konsulem.

 Na rozmowę należy zabrać ze sobą:
1. legitymację studencką
2. indeks/wydruk ocen/zaliczeń
3. dowód tożsamości 


Gdy nasz numerek pojawi się na wyświetlanej tablicy kierujemy się do konsula, z którym rozmawiamy przez okienko jak na poczcie/w urzędzie :) Rozmowa odbywa się w języku angielskim i trwa od 5-15 minut, a oto najczęściej zadawane pytania to: 
Gdzie i co studiujesz?
Na którym jesteś roku?
Gdzie i jako kto będziesz pracować w USA?
Czy byłeś kiedyś za granicą (gdzie)?
Czy jedziesz sam/a czy z kimś?
Co robią Twoi rodzice?
Czy zamierzasz podróżować po USA?
co to William Wilberforce Act 
Jakie masz plany po powrocie z USA?
Czym się interesujesz?


Moja rozmowa trwała 10 minut, najdziwniejsze pytania to czym się różni prawo cywilne od prawa administracyjnego i czym się zajmuje prawo karne, zadane je miałam dlatego, że wcześniejsze było co studiuje a studiuje prawo. Poza tym gdzie chce jechać, dlaczego tam, co chce robić po pracy, czy byłam za granicą/gdzie, które  z tych miejsc podobało mi się najbardziej, pytana byłam o William Wilberforce Act, jaki jest numer alarmowy w USA i kiedy mogę pod niego zadzwonić. Jednak była to rozmowa typu 'luźna' wiadomo, nikt nie żartował ale nie było tak sztywno jak myślałam :) Ciekawostką jest to, że jak nie zrozumiałam pytania poprosiłam o powtórzenie i dalej nie rozumiałam, Pan je powiedział po polsku z uśmiechem :D


Od razu dowiadujemy się czy dostajemy wizę czy nie, zazwyczaj tylko nie wiemy na jaki okres- tego dowiadujemy się jak przyślą nasz paszport pocztą lub odbierzemy go z konsulatu :)


Ps. jeśli jesteście ciekawi czy Wasze zdjęcie jest dobrze zrobione wystarczy je wkleić tutaj a program od razu to zweryfikuje.


Ps2.

Wiele osób pyta czy słyszałam o sytuacjach, w których studenci nie dostali wizy. Osobiście nie słyszałam żeby komukolwiek odmówili ;) Ale czytałam na forum, że 
"rok temu koleżanka na pytanie co będziesz robić po powrocie do polski odp. : if I back to Poland .... wiec nie dostała wizy, tydzień później pojechała znowu i wtedy dostała"
druga wypowiedź
"Jak byłem tydzień temu to jeden chłopak nie dostał wizy bo nie znał swoich praw(miał możliwość podejść jeszcze raz w ten sam dzień jeśli sie ich nauczy)."


Ps3. :)
Rozmowa o wizę cz 2  KLIK
Rozmowa o wizę cz 3 KLIK 

4 komentarze:

  1. If I back to Poland xD haha xD to już wiem czego nie mówić :) ja SIĘ Wwybieram do USA z OneGlobe Travel, życzcie powodzenia! btw, fajny i pomocny artykuł ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. ważne informacje, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak odpowiadać na pytanie o William Wilberforce Act ?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://travel.state.gov/content/dam/visas/LegalRightsandProtections/Wilberforce%20Pamphlet%20English%20Online%20Reading%20Version%2012-22-2014.pdf tu masz ten akt, zazwyczaj pytaja jakie mamy prawa wiec trzeba odpowiedziec: 'You Have the Right to:
       Be treated and paid fairly;
       Not be held in a job against your will;
       Keep your passport and other identification documents
      in your possession;
       Report abuse without retaliation;
       Request help from unions, immigrant and labor rights
      groups and other groups; and
       Seek justice in U.S. courts.
      '

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...