wtorek, 28 kwietnia 2015

Ile wziąć gotówki? Jak ją przewieźć? KONTO WALUTOWE

Kilka dni przed wyjazdem dostałam maila z wykazem rzeczy, które mam zabrać. Na liście m.in. był taki punkt:
"Zabezpieczenie finansowe $800 –  zgodnie z zasadami programu W&T USA każdy uczestnik musi posiadać zabezpieczenie finansowe na pierwsze kilkanaście dni w USA, zanim otrzyma pierwszy czek z wypłatą. Minimalna i obowiązkowa kwota tego zabezpieczenia wynosi 800 dolarów i należy okazać potwierdzenie posiadania tej kwoty na lotnisku w Stanach (urzędnik może, ale nie musi sprawdzić, czy ją masz). Możesz posiadać takie środki w całości gotówce lub częściowo w gotówce, a częściowo na koncie/karcie (w tym celu pobierz przed wylotem z banku pisemne zaświadczenie o posiadaniu odpowiedniej sumy na koncie)."

800$, no okej tylko gdzie je spakować skoro torebkę mogą mi ukraść lub w szale przesiadkowym mogę ją gdzieś zostawić a walizka może zaginąć? W zeszłym roku podzieliłam tę kwotę na mniejsze części i pochowałam w różne miejsca, nawet gdyby coś mi zginęło miałabym gdzie indziej chociaż część kwoty.


W tym roku założyłam kantor walutowy w Alior Banku. Założenie konta było darmowe, otworzyłam  rachunki w 3 walutach PLN, USD, EUR. Dostępne są również bezpłatne przelewy środków w pln, oraz przesłania dowolnej waluty na konto bankowe w krajowe lub zagraniczne. W dowolnym oddziale Alior Banku możemy odebrać wymienione w Kantorze Walutowym środki lub zasilić swój rachunek. A kursy walut są wg mnie korzystne. 

W ciągu najbliższych dni złożę wniosek o wydanie karty walutowej w USD, ponieważ używanie tej karty jest bezpłatne jeśli w ciągu 6 miesięcy od dnia aktywacji dokonam dowolnej operacji tę kartą, w przeciwnym razie będę musiała za nią zapłacić 15zł .Jedyną wadą wydanych kart walutowych jest to, że za granicą dostępna jest jedynie jedna darmowa wypłata w miesiącu, ale mam zamiar po dotarciu do Usa iść do banku i wypłacić całą zgromadzoną kwotę w dolarach.

Kantor Walutowy umożliwia składanie 3  rodzajów zleceń walutowych:
  1. Zlecenie z limitem ceny - umożliwia jednorazowe kupno/sprzedaż określonej ilości waluty po żądanym kursie w określonym terminie
  2. Zlecenie cykliczne - umożliwia regularne kupno/sprzedaż waluty określonego dnia miesiąca po aktualnym kursie do momentu osiągnięcia terminu ważności zlecenia
  3. Zlecenie mieszane cykliczne – połączenie dwóch poprzednich


Ja przelałam 367 zł na rachunek w PLN i ustawiłam zlecenie na przewalutowanie całej tej kwoty na dolary, gdy kurs spadnie do 3,67 spadł dzisiaj więc na rachunku z dolarami mam 100$, które mogę zatrzymać na karcie i wypłacić w USA lub iw oddziale banku w Polsce.  Powtórzę jeszcze tę operacje jak uzbieram plny i będę zbierać dolarki na wyjazd.

Kursy walut na dzień dzisiejszy - 28.04.2015 


Wpis nie jest sponsorowany, uznałam jednak, że wielu z Was przyda się ta informacja. Jeśli zdecydujesz się na założenia kantora walutowego w Alior Bankuwpisy z tego bloga pomagają Ci w jakiś sposób, możesz bez ponoszenia żadnych kosztów wspomóc bloga poprzez użycie mojego kodu promocyjnego do rezerwacji noclegu przez booking czy airbnb:)

    Jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je w komentarzach ;)

    Ps. Ja wymaganych 800$ nie wzięłam, wiedziałam że za zakwaterowanie i wyżywienie będzie mi odciągać pracodawca z czeku. W pierwszym roku wzięłam 500$, w drugim 300$, w trzecim 200$ i w tym roku też biorę 200$. 
    To ile będziemy potrzebować gotówki zależne jest od tego czy:
    1. musimy dostać się z lotniska do miejsca pracy czy pracodawca nas odbierze
    2. czy musimy nocować w hotelu przez pierwsze dni
    3. czy za dorm/mieszkanie musimy wpłacać depozyt
    4. czy za dorm/mieszkanie musimy płacić z góry czy pracodawca potrąca nam to z paychecku
    5. czytelnicy, co jeszcze dodać:)?


    11 komentarzy:

    1. Hej :) czy pomimo konta walutowego musiałaś otworzyć konto bankowe w USA?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. nie musiałam, ale chciałam dostawać wypłatę na konto i robić za kupy przez internet więc to zrobiłam :) za prowadzenie konta bankowego w Usa nie musiałam nic płacić:)

        Usuń
      2. a z polskiego konta walutowego było to niemożliwe?

        Usuń
      3. nie wiem jak z zakupami bo nigdy nie próbowałam, ale nie mogłam dostawać wypłaty na konto walutowe. Pracodawca zgadzał się na przelewy tylko na konta amerykańskie :)
        Z konta korzystam regularnie i uważam że warto je otworzyć:)

        Usuń
      4. Dzięki :-) a mogę zapytać w jakim banku zakładałaś konto?

        Usuń
      5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

        Usuń
      6. ja w wells fargo, koleżanka zakładała w bank of america- obydwa konta darmowe i wszystko ok :)

        Usuń
    2. Czy za płatność kartą z kantora walutowego była pobierana jakaś opłata?

      OdpowiedzUsuń
    3. Ja raczej się nie bawię w takie przewożenie gotówki gdzieś z jednego kraju do drugiego, gdyż jest to zbyt niebezpieczne. W końcu zawsze łatwiej możemy to zrobić za pomocą kantora internetowego https://cinkciarz.pl który w końcu pozwoli nam na korzystnych warunkach wymienić walutę.

      OdpowiedzUsuń
    4. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...