sobota, 7 maja 2016

Resume nie CV w Usa!

Niektórzy z Was planują pewnie znaleźć drugą prace w Usa i już zabrali się za pisanie CV po angielsku, jednak w Usa używa się resume a nie Cv. Należy pamiętać, że resume nie może zawierać:
zdjęcia!
daty urodzenia
płci
zainteresowań
stanu cywilnego

Większość pracodawców dba, aby nie być posądzonymi o jakiekolwiek zarzuty o dyskryminację. Dlatego Twoje resume może być nawet nie rozpatrzone jeśli posiada zdjęcie czy datę urodzenia.

Resume powinno się mieścić na jednej, max dwóch stronach.

  • Na samej górze piszemy imię, nazwisko,
  •  adres, numer telefonu i maila.

  • SUMMARY: zdanie wyjaśniające jakiego typu pracy/praktyki szukasz lub zdanie wyjaśniające kim jesteś i co potrafisz.
  • SKILLS: Nasze umiejętności z krótkim opisem, 
  • EXPERIENCE-  Wypisuj je w kolejności od najbardziej aktualnego do najstarszego wraz z krótkim opisem naszych obowiązków
  • EDUCATION - wykształcenie w kolejności od najstarszego do najbardziej aktualnego,
  • WZÓR



PRZYKŁAD




Jednak w większości miejsc i tak zostaniesz poproszony o wypełnienie aplikacji:




5 komentarzy:

  1. Pisząc resume, podaje się Polski adres, czy ten pod którym będziemy mieszkać w USA ? :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja musiałam sobie przygotować CV i list motywacyjny po angielsku i powiem szczerze, że nie podobałabym sama. Znalazłam na szczęście artykuł na blogu https://www.ajk.info.pl/ o CV w języku angielski i dowiedziałam się ile to kosztuje jeśli zlecimy tłumaczenie profesjonaliście. Nie czekając długo po prostu zleciłam i miałam eleganckie CV i list. Dostałam pracę w angielskiej firmie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I w USA podobno podaje się inicjały zamiast imienia i nazwiska

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...