środa, 13 grudnia 2017

Najlepszy sposób na zwiedzenie Wielkiego Kanionu


Kontynuując poprzedni wpis KLIK w którym pisałam o zwiedzaniu Parków Narodowych w Stanach. Dziś przedstawię Wam propozycję na zwiedzenie Wielkiego Kanionu w zależności od tego czy macie:
- cały dzień
- pół dnia
- 2/3 godziny
- 15 minut

Cały dzień w Wielkim Kanionie

To był dla mnie ważny dzień, od dawna już chciałam zejść w dół Kanionu, jednak wszędzie znajdywałam informację, że nie wolno zrobić tego w jeden dzień. Zdecydowałam się zarezerwować miejsce campingowe w Mather Campground na 2 noce, dzięki czemu mogłam wyruszyć bladym świtem a w razie gdyby wędrówka przeciągnęła się do zmroku miałam czołówkę plus spokój, że nigdzie tego wieczora nie muszę jechać bo namiot już czeka rozłożony :)




Trasa jaką wybrałam to zejście South Kaibab a powrót Bright Angels trail. Długość tej trasy to 17.5 mil/28 km., a różnica terenu wynosi 5282 feet/ 1,6 km. Dzień 30 września 2017r.





W dniu wyprawy obudziliśmy się z tatą o godzinie 6, zjedliśmy pożywne śniadanie, przygotowaliśmy kanapki, spakowaliśmy 4 litry wody i dojechaliśmy do parkingu przy market plaza skąd odjeżdżał darmowy autobus do South Kaibab Trailhead gdzie to właśnie zaczynała się nasza wyprawa;) Zaczęliśmy o 7.45 rano. Ścieżka South Kaibab jest szeroka lecz stroma, z wieloma punktami widokowymi, które pozwalają zachwycić się wielkością Kanionu. Nie ma na niej jednak drzew, cień znajdują się tylko przy dużych skałach, dlatego więc wg mnie warto nią zejść, ponieważ słońce z samego rana jest bardzo łagodne - idzie się żwawo i przyjemnie.


tata pokazujący gdzie to on idzie ;)























życie w usa blog
życie w usa blog



w końcu widok na rzeke Colorado!





Na moście byliśmy już o 10.30 to wtedy słońce powoli zaczynało denerwować;) Jednak tutaj jest najłagodniejsza część wyprawy- idzie się wzdłuż rzeki po płaskim terenie. Zdecydowaliśmy się przejść na drugą stronę rzeki czarnym mostem i wrócić na szlak srebrnym. Po drodze były miejsca gdzie mogliśmy napełnić baniak z wodą, więc uzupełniliśmy go nie wiedząc kiedy dojdziemy do kolejnego wodopoju. 




Phantom Ranch

selfie z tatą na srebrnym moście 


widok na srebrny i czarny most;)


Wędrówkę w górę zaczęliśmy o 11.45. Od tego miejsca myślałam, że będzie tylko trudniej, ciężej i będą się lały pot i łzy. Jednak nic takiego się nie stało, oczywiście z tego miejsca szliśmy już tylko do góry i to w mocnym słońcu, jednak ścieżka Bright Angels jest z dużą ilością cienia, w połowie znajduje się Indian Garden gdzie jest rzeka, duża ilość drzew  i ogólnie jest bardzo przyjemnie.







Słońce było naprawdę mocne, jednak co 15 minut znajdywaliśmy kawałek cienia w którym robiliśmy krótki postój na napicie się wody. 



Do  Indian Garden, które mieści się w połowie szlaku Bright Angels doszliśmy około 13, ze względu na upał zdecydowaliśmy się na 2 godzinne leżenie w cieniu gdzie bryza z rzeki i chłodne powietrze nas ochładzało. To miejsce mnie zachwyciło, jest zdecydowanie magiczne i skupiłam się na podziwianiu tej magii więc nie mam stąd żadnego zdjęcia. 
to zdjęcie, pobrane z internetu musi Was przekonać;)


Ostatnie 4 kilometry to najcięższa część wyprawy, podejście jest bardzo strome- w końcu wracamy na krawędź Kanionu, jesteśmy po całym dniu wędrówki a słońce nie rozpieszcza. Jednak szłam wzruszona - jest to jeden z najpiękniejszych szlaków, które zrobiłam w życiu a jak pewnie wiecie zrobiłam ich dość dużo;)


jak się przypatrzycie na samym dole zobaczycie wijący się szlak


to ja na końcu już szlaku- zdjęcie zrobione o 4.45 pm 

Podsumowując- zejście i wejście z 2 godzinną przerwą w Indian Garden zajęło nam 9 godzin, mieliśmy ze sobą 1 duży baniak 1 galonowy oraz 2 małe butelki, baniak ten uzupełnialiśmy około 3 razy. Jedzenie to kanapki, batony, orzechy i banany. 



Pół dnia w Wielkim Kanionie

Mając pół dnia w Wielkim Kanionie, polecam zejść do Indian Garden jeśli macie dobrą kondycje i niestraszna Wam różnica wysokości 210 m w 3 km. W dwie strony będzie to 8 km, co powinno zająć około 5-6 godzin. Wędrówkę jednak polecam zacząć bladym świtem żeby nie dopadło Was południowe słońce;)
zdjęcie z internetu

zdjęcie z internetu

2/3 godziny w Wielkim Kanionie z wędrówką

Zacznijcie iść w dół Kanionu szlakiem South Kaibab. Najlepiej byłoby dojść do Cedar Ridge, które znajduje się około 1,5 mili od krawędzi Kanionu. Zdecydowanie poczujecie tutaj potęgę Kanionu oraz jego piękno.

zdjęcie z internetu



2/3 godziny bez wędrówki

Mając 2/3 godziny w Grand Canyon bez chęci na wędrówki zostawiłabym auto na jednym z parkingów i zdecydowała się na zobaczenie paru punktów z listy poniżej:
  • Desert View Point Sunset
  • Grand Canyon Mather Point View
  • Yavapai Point
  • View from Yaki Point
  • Grandview Point in the Grand Canyon
  • Grand Canyon Desert View Watchtower

Desert View Point Sunset zdjęcie z internetu

 15 minut w Wielkim Kanionie
W tym przypadku zatrzymałabym się przy Desert View Watchtower oraz przy Mather Point View lub po prostu przy 2 punktach widokowych polecanych przez znajomych ;)
Grand Canyon Mather Point View by Whit Richardson



Byliście już w Wielkim Kanionie? Co najbardziej Wam się podobało :)?

2 komentarze:

  1. Ja również miałam już tą przyjemność aby wybrać się na program Work and Travel do USA. Serdecznie zapraszam również do śledzenia mojego doświadczenia jak i dobrych rad w podróży :)

    https://kaadaaa.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...