czwartek, 21 lipca 2016

IE- Center - wzmożona czujność.

Kolejny wpis z serii wzmożona czujność przy wyborze biura. Poprzedni wpis tutaj  i tutaj 
Raz jeszcze napisze - Nie piszę 'nie korzystajcie z niego' bo każdemu trzeba dawać drugą szanse, ale po prostu podwójna czujność wymagana ;)
Wkleję rozmowę z dziewczyną, która wybrała właśnie to biuro i która zgodziła się na publikacje;) Dla mnie to jest koszmar, ale sami zobaczcie.
"Jeśli mogę Ci coś doradzić to nie bierz IE CENTER. To jest jakaś porażka. Spotkania wizowe mieliśmy mieć koniec kwietnia/początek maja, w końcu mieliśmy na początku czerwca co tez było super wyczynem, bo ja mając wylot 13 spotkanie wizowe miałam 1 czerwca, a niektórym ustalali spotkanie wizowe na dzień przed ich wylotem?! Wiec ludzie brali sprawy w swoje ręce i ustalali sobie spotkania sami. Znam nawet kilka przypadków gdzie ludzie chcieli wyjechać koniec maja, a przez błędy biura polecieli koniec czerwca. Do tego dochodzą problemy z DS-2019 czyli tzw pozwoleniami na prace, bez których cały wyjazd jest niemożliwy. Podając rożne daty wyjazdy w aplikacji kilka razy pytałam się biura czy są to daty orientacyjne czy wiążące, mówili żeby wpisać cokolwiek bo są orientacyjne! Po czym okazało się, że te daty były wpisane na DS-2019, wiec były nawet bardzo wiążące, bo ja mając na DS datę 5 czerwca na spotkaniu wizowym przy okienku dowiedziałam się ze muszę mieć wizę w trybie przyspieszonym, ponieważ po 5 czerwca nie zostanę wpuszczona na teren USA?! Właściciel biura nas uspokajał, że oni tak mówią, bo się boja ze jak przylecimy po tym 5 to nie dostaniemy pracy, ale każdy chciał to mieć na papierze. Powiedział, że nam to wystawi, a jak tylko rozstaliśmy się pod ambasada (bo on był tam z nami) to jak zadzwoniłam do niego i spytałam kiedy mi wyśle to potwierdzenie o którym mówił, to powiedział ze jednak mi tego nie wystawi. Niektórzy w ogóle nie dostali wizy z winy biura, ponieważ mieli spotkanie ustalone już po wygaśnięciu DS-2019! Mój kolega np chciał wyjechać na początku maja, wystawili mu DS-2019 tak że nawet nie miał po co iść na spotkanie o wizę, wiec biuro musiało pisać do sponsora żeby wystawił drugiego DS-2019 na które musiał czekać kolejne 2 tygodnie. Pomijając już kwestie zakwaterowania, biuro wysłało nam namiary (tylko i wyłącznie!) na jakieś apartamenty dopiero w połowie maja, gdzie sami musieliśmy dzwonić do Stanów i to sami załatwiać. A w połowie maja już przecież wszystko było pozajmowane, więc ludzie musieli szukać zakwaterowania na własną rękę mimo, że wcześniej obiecywali pomoc w tym zakresie. W razie jakichkolwiek innych problemów IECenter wysyłało do sponsora, umywając ręce.
Prawie wszyscy od nas (20 osób w XX) przez pierwszy tydzień/ dwa lub dłużej musieli wynajmować hostele bo nie mieli noclegu, co znów wiązało się z ogromnymi kosztami, gdzie niektórym rodzice musieli dosyłać pieniądze.
A przecież biuro zapewniało ze biorąc ze sobą 900$ starczy nam na pewno! No niestety- nie wystarczyło. Ogólnie wielu z nas na tydzień lub dwa przed wyjazdem zastanawiało się czy to w ogóle dojdzie do skutku, ciągle stres, problemy z tym biurem i nic więcej. Mi to już czasami odechciewało się jechać.
Także jednym słowem, z IE CENTER jest tak,że umiesz liczyć, licz na siebie. 
Zdecydowanie nie polecam, szkoda pieniędzy i nerwów. Jak tylko wylecieliśmy do Stanów, nie dostaliśmy ani jeden wiadomości lub czegokolwiek z zapytaniem czy wszystko ok, czy mamy gdzie mieszkać. Wzięli kasę i więcej ich nie interesowało. To był koszmar. Oczywiście to 6tys to jest tylko opłata do biura, cały wyjazd miał mnie wynieść około 11tys, wyniósł ponad 13tys,było bardzo dużo ukrytych kosztów.'
Mi się to w głowie nie mieści. Płacimy za usługę a dostajemy koszmarny stres w zamian. To jest ogrom pieniędzy, które powinny być przeznaczone na wakacje życia. Ja do swojego biura mogłam dzwonić z każdym najgłupszym pytaniem, zawsze odpowiadali rzeczowo i uprzejmie, odbierając często po 2 sygnałach. Na maila zawsze dostawałam i dalej dostaje odpowiedź w ciągu 12 godzin. Jedyne na co się wściekali to nie dotrzymywanie terminów wysłania jakiś dokumentów o jakie nas prosili [moja siostrzyczka jest najlepsza w niedotrzymywaniu terminów więc była dla nich pewnie niemałym wyzwaniem :D] Nie interesowało mnie NIC oprócz wpłacenia pieniędzy. Wszytko dostawałam podstawione pod nos z łopatologicznymi wskazówkami co wypełnić i z zaznaczoną na czerwono datą 'do kiedy' to zrobić. I tak według mnie to powinno wyglądać. Wyjeżdżając na wat jesteśmy studentami, nieraz mamy problemy na uczelni z kolokwiami, często chcemy zdać sesję wcześniej żeby szybciej lecieć do Usa, nie MOŻEMY SIĘ ZGADZAĆ NA TAKI STRES I TAKIE TRAKTOWANIE. Bardzo Was proszę o rozwagę i rozeznanie w wyborze biura bo później się czuje winna że blog mój zachęca do programu pokazuje tęczę i jednorożce jak to pięknie tu jest [bo dla mnie jest] a później ludzie są wkurwieni i żałują że pojechali. Właśnie przez takie biura jak to. 
Ci którzy są jeszcze przed wat - tutaj macie wpis ' Jak wybrać biuro '
   


W ciągu następnych dwóch tygodni pojawi się wpis o ubezpieczeniu, jak to wygląda w praktyce, jakie są koszta dentystyczne bo niestety miałam wypadek tutaj i czekają mnie przeboje z ubezpieczalnią. Ale walczę [wraz z pomocą biura].

Jakie Wy macie spostrzeżenia na temat Waszych biur?  Jak praca w Usa? 


3 komentarze:

  1. bylem z iecenter, tez nie polecam, interesuja sie toba dopoki nie wplacisz kasy, jak juz maja wszystko to olewaja i przedluzaja. do tego zakwaterowanie ktore zalatwiaja w obx to porazka. oni umawiaja sie ze swoim czlowiek na miejscu od ktorego dostaja profit za ilosc osob ktore im zalatwia, potem wynajmuja studenta dom za duza kase po 3-4 osoby w pokoju min, 100$/TYG, to samo z kontem bankowym, zawoza cie zeby sobie zalozyc bo maja umowe z bankiem i znowu zarabiaja na tobie, za odebranie z dworca biora 100$ od glowy przy czym taxi jesli jedzie sie we dwie osoby to max 120-130! ach i jeszcze jak i nie ma wiecej niz 2 osob to potrafia napisac zeby poczekac na nich na dworcu 3-4h bo osoba ktora odbiera uczestnikow z biura, dorabia sobie na boku i nie chce sie zrywac z roboty. NIE POLECAM!

    OdpowiedzUsuń
  2. Visit here to see beautifull sunrise ini mount bromo Paket Wisata Bromo

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...