czwartek, 7 maja 2015

Lake Powell, Horseshoe Bend, Antylope Canyon

W zeszłym roku, przejeżdżając z Zion do Grand Canyon chcieliśmy tylko zobaczyć Antelope Canyon co uczyniliśmy. Już sama droga z Zion do Antelope sprawiła nam dużo przyjemności! Arizona to przepiękny stan!

Zwiedzając nie przewidywałam założenia bloga, zdjęcia są więc wykonane zwykłym telefonem w pośpiechu co nie oddaje piękna Arizony. Musicie mi jednak uwierzyć, a najlepiej sami się przekonać!

zdjęcie ściągnięte z internetu
W zeszłym roku przejechaliśmy przez zaporę Glen Canyon szybko kierując się do Page aby wykupić wycieczkę do Antelope Canyon.

zdjęcie z internetu
Następnie jak już wspomniałam udaliśmy się do Page gdzie kupiliśmy bilety wstępu do Antelope Canyon po 50$ od osoby, następnie busami przewieziono nas do wejścia Antelope Canyon. Miejsce jednak nie wywarło na nas wrażenia, znajdowało się tam dużo ludzi, ciężko było zrobić ładne zdjęcia, przewodnik raz poświecił latarką, raz rzucił garść piasku i ot- cała magia.  Jak zarobić duży hajs na turystach. Wycieczka trwała 2 godziny razem z przejazdem z Page do Antelope. Dziś próbowałam znaleźć więcej informacji na temat tego miejsca, słyszeliśmy, że przed 12:00 wycieczki są  organizowane za 35$ po 12 za 50$, niestety wchodziliśmy ok 11 i już kosztowała 50$. Znalazłam jednak stronkę gdzie można kupić bezpośrednio bilety od Indian Navajo http://navajotours.com/tours/packages/. Polecam również zrobić rezerwację wcześniej, ponieważ dość szybko brakuje miejsc. Przeglądając informacje w internecie dotarłam też do bloga interameryka.com, a opis autora wywarł na mnie piorunujące wrażenie więc polecam przejść po więcej informacji tutaj i osobom, które kochają fotografię zastanowić się nad opcją 3-godzinnej wycieczki dla fotografów wgłąb Kanionu.

takimi jeepami dojeżdżało się do wejścia Antelope Canyon. Fotograf Karol Głogowiecki

Fotograf Dorota Bracha
Fotograf Karol Głogowiecki

W zeszłym roku prosto z Antelope Canyon pojechaliśmy do Grand Canyon. W tym roku wstępnie planujemy jednak zrobić taką trasę. Wstępnie, ponieważ po opisie Antelope Canyon przeczytanym na interameryka.com mam ochotę zabrać tam mamę :D. Póki co przedstawiam Wam dotychczasowy plan.

Z Zion mamy plan wyjechać około 16, około 19 dojechać do Wahweap Marina i tam rozbić namiot na campingu i zostać na noc, co nas będzie kosztowało około 10$. Widoki z campingu na Lake Powell są przepiękne! Lake Powell według opinii znalezionych w internecie jest najpiękniejszym sztucznym zbiornikiem świata  powstałym na skutek spiętrzenia wód rzeki Kolorado przez zaporę Glen Canyon.  Jego linia brzegowa mierzy aż 3156 kilometrów, w najszerszym miejscu zbiornik ma szerokość 40 kilometrów, a głębokość dochodzi do 170 metrów!

Wahweap Marina  [zdjęcie z internetu]
Powell Lake, zdjęcie z internetu

Rano  pojechać wzdłuż jeziora do Zapory Glen Canyon (zdjęcia zapory już widzieliście w tym poście:)) następnie jadąc 5 mil w kierunku Grand Canyon dojechać do  Horseshoe Band. Jeśli czas nam pozwoli i gdy znajdziemy to miejsce chcemy pojechać jeszcze tutaj aby zrobić 2,5 milowy hiking a następnie pojechać do Grand Canyon.

zdjęcie z internetu

Nie wiem jak wyjdzie w rzeczywistości, ale wszystkie informacje będę aktualizować w trakcie podróży gdy dorwę wi-fi ;)

A Wy macie już jakieś plany dotyczące zwiedzania USA? Jakie miejsca chcieli byście zobaczyć?