Pracodawca najpierw nam przedstawia prezentacje dotyczącą programu work and travel i podzieleni na grupy wchodzimy do poszczególnych pomieszczeń w zależności od pracodawcy, następnie opowiada o miejscu w którym będziemy pracować, pyta ogólnie, czemu chcemy pracować w usa, dlaczego akurat w tym miejscu itp.
Następnie odbywają się indywidualne rozmowy w jakich datach chcielibyśmy pracować, na jakich stanowiskach, jakie mamy doświadczenie, co studiujesz, dlaczego chcesz jechać do USA, dlaczego wybrałeś tę ofertę, czy byłeś wcześniej w Stanach czy w innych krajach i co tam robiłeś, powiedz coś o sobie (wymień swoje mocne/słabe strony), jakie stanowisko Cię interesuje, kiedy możesz zacząć pracę, jak długo chcesz pracować, czy podróżujesz sam czy ze znajomymi, co chcesz zwiedzić w USA, czy wolisz stanowisko samodzielne, czy też być członkiem grupy, jak rozwiązujesz konflikty, czy uważasz, że spóźnianie się do pracy jest OK., co będzie twoim największym wyzwaniem w USA, czym się interesujesz, co jadłaś dzisiaj na śniadanie, na czym byłaś ostatnio w kinie, jaka jest pogoda w Polsce, co lubisz robić w wolnym czasie itp.
Gdy już sobie porozmawiamy podpisujemy kontrakt i cieszymy się, że będziemy pracować w USA :)
A kilka dni później dostajemy maila z różnymi informacjami :)
Aktualizacja
Dnia 05.03 odbyła się moja kolejna rozmowa z pracodawcą z USA. Odbyła się ona tym razem w Poznaniu w hotelu Sheraton. Po przybyciu do hotelu na godzinę 8, poszłam się zarejestrować i odebrać moje dokumenty, które były potrzebne do podpisania umowy. Następnie o godzinie 9 w sali konferencyjnej zebrali się wszyscy uczesnicy programu, bez względu an to jaką wybrali ofertę, gdzie fundacja ciee przedstawiła nam krótki filmik o programie work and travel, zadała 2 pytania pokroju 'jakie jest największe miasto w USA' dzięki czemu osoba, która odpowiedziała dostała mały upominek czyt. lampkę do roweru. Krótka rozmowa z ciee oraz filmik o programie work and travel miały na celu rozluźnienie atmosfery i odstresowanie uczestników:)
Następnie skierowano nas do sali obok, gdzie były rozstawione stoliki przy których siedzieli poszczególni pracodawcy.
Zdjęcie z profilu the best way na facebook'u |
Pracodawca mile się z nami przywitał, zapytał czy już byliśmy w USA, jak się czujemy, dlaczego wybraliśmy pracę w Glacier Natl Park itp. następnie poszczególne osoby pytał jakie mają doświadczenie i na jakim stanowisku chciałyby pracować, zapytał o daty rozpoczęcia i zakończenia kontraktu i wszystkich zatrudnił na tych stanowiskach, których oczekiwaliśmy. Ucieszył się z grupy fajnych pracowników, rozdał wizytówki i kazał oczekiwać maila z dalszymi informacjami. Rozmowa trwała może 10 minut, była przyjemna i zupełnie bezstresowa.
Kolejny przykład rozmowy z pracodawcą znajdziecie tutaj
Ale super, takiego pracodawcy szukać ze świeczką, pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńhej :) mam pytanie co do rozmowy - ona odbywa się indywidualnie czy grupowo? pracodawca rozmawia z każdym osobno czy grupami? bo z twojej wypowiedzi (i zdjęć:) wynika że to wszystko odbywa się zbiorowo. Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńzazwyczaj siedzi się w grupie i pracodawca rozmawia z każdym po kolei ;)
UsuńPozdrawiam!
dzięki wielkie za odpowiedź :) btw - świetny blog! w tym roku wybieram się na WAT, twoje posty są bardzo przydatne :)
UsuńA jak wygląda rozmowa w języku angielskim z biurem pośredniczącym (w tym wypadku The Best Way) jest to 1 krok w procedurze aplikacyjnej :) jakich pytań się można spodziewać?
OdpowiedzUsuńByly to pytania typu jak sie masz co jadlam na sniadanie dlaczego chce jechac do usa czy lubie podrozowac w jakich krajach w europie bylam:)
UsuńPowodzenia :*
Warto wiedzieć jak to wygląda, dzięki
OdpowiedzUsuń